פרויקט מיוחד • קום והתמודד בארץ: על הבחירות ביהודה שומרון ועוטף עזה

    אריאל שרפר No Comments on פרויקט מיוחד • קום והתמודד בארץ: על הבחירות ביהודה שומרון ועוטף עזה

    לראשונה הבחירות ביהודה ושומרון יערכו בדיוק כמו בכל המדינה. סקירה מקיפה על הבחירות במועצות האזוריות מ'חבל אשכול' ועד ה'שומרון' | הכתב הכלכלי שהפך לראש מועצה, והמתמודד שפרש בגלל בקשת הרב | פרק א'

    ראש מועצה אזורית שומרון, יוסי דגן צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחירות למועצות האזוריות: לאחר שהוחלט משפטית והובטח לועדת הפנים של הכנסת כי התיקון לחוק הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018, יחול על המועצות האזוריות ביהודה ושומרון ועוטף עזה, נראה שהגיע הזמן, כשנותר עוד פחות מחודש עד יום הבוחר, לעשות מעט סדר למתיישבים ולמתעניינים בנעשה בישוביהם ולהעלות על הכתב ובעזרת הכתב, את המתמודדים על תפקידי ראשי המועצות והערים בהתיישבות היהודית ביהודה, שומרון, גוש עציון, עוטף עזה וירושלים.

    בכתבה ראשונה זו (מתוך שתיים בע"ה) נסקור בקצרה את המתמודדים העיקריים לתפקידי ראשי המועצות:

    גוש עציון

    לפני כשנה נערכו בחירות מיוחדות לראשות המועצה האזורית גוש עציון בשל פרישתו מהתפקיד של ראש המועצה המכהן דוידי פרל. בבחירות זכה המועמד שלמה נאמן תושב כרמי צור שמתמודד כעת לכהונה מלאה ושלח מכתב לתושבי גוש-עציון בו הוא מודה על האמון שניתן לו ובוחר בסיסמה "נאמנים לגוש- ממשיכים בעשיה". מול נאמן מתמודדים משה סוויל, שהיה בעבר סגנו של ראש המועצה הקודם פרל והגיע למקום השני בבחירות המיוחדות, ומנהלו של בית ספר שדה כפר-עציון ירון רוזנטל.

    .

    מטה בנימין

    ראש המועצה המכהן אבי רואה הודיע כי אין בכוונתו להתמודד לכהונה נוספת והמתמודדים המועמדים להחליפו את מנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר תושב עלי ו-סגן ראש מועצת יש"ע ישראל גנץ מפסגות.

    עמק הירדן

    ראש מועצת עמק הירדן המכהן העיתונאי הכלכלי לשעבר עידן גרינבאום שנבחר בבחירות מיוחדות ב-2016 יתמודד לכהונה מלאה נוספת. המתמודד השני הוא תומר ארביטי תושב קיבוץ דגניה ב'

    שומרון

    ראש המועצה המכהן יוסי דגן שמונה לתפקיד בבחירות מיוחדות בקיץ 2015 מתמודד לכהונה מלאה נוספת. דגן כיהן בעבר כסגנו של ראש המועצה הקודם גרשון מסיקה שנאלץ לפרוש מתפקידו בשל חקירת פרשת השחיתות בישראל ביתנו במסגרתה הפך לעד מדינה והביע רצון להתמודד פעם נוספת על ראשות המועצה.

    אך בדין תורה שערך רבה הראשי של צפת הרב שמואל אליהו נפסק כי יש לאפשר לדגן להמשיך בעשייה החשובה ובתהליכים הרבים בהם החל למען תושבי השומרון ובשל כך הודיע מסיקה על הסרת מועמדתו. מול דגן יתמודד המועמד העצמאי פול גולבנבסקי מצופים.

    דרעי ויוסי דגן ביקב הר ברכה

    לצערם של המתיישבים לשעבר בחבל-עזה אין באזור כיום מועצה אזורית

    ואלה המתמודדים לתפקידי ראשי מועצות בישובי עוטף-עזה הנאלצים

    לצערם להתמודד גם עם מציאות ביטחונית לא פשוטה ועם טרור בלוני-תבערה:

    אשכול

    ראש המועצה המכהן גדי ירקוני, שהתראיין רבות לאחרונה על טרור בלוני התבערה, ונבחר בבחירות מיוחדות ב-2015 בשל בחירתו של קודמו בתפקיד חיים ילין לכנסת מתמודד לכהונה מלאה נוספת. מולו יתמודד על התפקיד המועמד העצמאי אפי מישוב המתגורר באשכול ומנסה להפתיע בהבאת בשורה חדשה לתושבי האזור.

    חוף אשקלון

    יאיר פרג'ון ראש המועצה המכהן מאז שנת 2007 מתמודד לכהונה נוספת. יריביו במרוץ על ראשות המועצה הדרומית הם יריב קלרמן תושב יד מרדכי  דודי סעדה ממבקיעים , ועו"ד האשדודי איתמר רביבו, השואף ללכת בדרכי אביו אברהם רביבו שהיה בעבר ראש עירית אופקים.

    .

    שדות נגב

    ראש המועצה המכהן תמיר עידאן צפוי להמשיך בתפקידו כיוון שהינו מועמד יחיד.

    שער הנגב

    במועצה האזורית ששמה הוזכר בשנים האחרונות פעמים רבות בחדשות ולא מסיבות משמחות אלא בהקשר של קסאמים ואתראות צבע אדום מרגישה חגיגית במיוחד בבחירות הנוכחיות כיוון שזו הפעם הראשונה מאז הקמתה בשנות החמישים שיערכו בחירות של ממש לראשות המועצה במקום מועמד יחיד ומוסכם כבשנים קודמות. זאת בשל העובדה שראש המועצה המכהן מאז 2002 אלון שוסטר הצהיר כי אין בכוונתו להתמודד לכהונה נוספת. על התפקיד יתמודדו נירה שפק ו- אופיר ליבשטיין שניהם מקיבוץ כפר-עזה.

    בכתבה הבאה בע"ה: המתמודדים לראשי הערים והישובים המובילים ביהודה ושומרון



    0 תגובות